صد كادو: مدیركل بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری كه با اولویت تبلیغ برای استان سیستان و بلوچستان بعنوان مقصد سفر را شروع كرده است، درخواست نمود، كمپین معرفی زیبایی های سیستان و بلوچستان را جایگزین كمپین های خیریه و یا كمپین های بیان مشكلات نماییم.
محمدابراهیم لاریجانی كه حدود یك ماه است كمپین «#سیستان_را_ببینیم_بلوچستان_را_بشنویم» را در اداره توسط دفتر بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری راه اندازی كرده است، به ایسنا اظهار داشت: می دانیم سیستان و بلوچستان از مشكلات عدیده ای رنج می برد. این را هم می دانیم همه رسانه های محلی و كانال های فضای مجازی خیرخواهانه در حال انتشار اخبار و تصاویری از گرفتاری های آن خطه هستند اما باید بدانیم تاثیر روانی این اخبار بر ذهن مردم و مخاطبان عمومی ده ها برابر بیشتر از مسؤولینی است كه فكر می نماییم این اخبار را خواهند دید و ترتیب اثر خواهند داد.
وی افزود: انتشار اخبار منفی از مشكلات مردم سیستان بلوچستان بیشتر از آنكه مورد مشاهده مسئولان باشد چندین برابر مخاطب مردمی دارد كه اتفاقا كاری هم از دست شان برای حل مستقیم این مشكلات بر نمی آید. درحالی كه اگر همین مردم با زیبایی های اعجاب انگیز سیستان و بلوچستان آشنا گردند و به استان سفر كنند به صورت غیر مستقیم خیلی از مشكلات حل خواهد شد.
مدیركل بازاریابی و تبلیغات گردشگری با اشاره به اینكه سیستان و بلوچستان یك استان اساطیری، شاهنامه ای، ساحلی، تاریخی، كوهستانی، كویری، كشاورزی و شیلاتی با تنوع زیستی بسیار غنی و زبان، لباس، غذای محلی، صنایع دستی و موسیقی و آواها و نواهای فاخر است، اضافه كرد: ای كاش همه كمپین های خیریه یا كمپین هایی كه به بیان مشكلات و مطالبه گری مشغول اند رویكرد معرفی جاذبه های گردشگری استان را برگزینند و امنیت و آرامش و ظرفیت های بی بدیل فرهنگی استان را معرفی كنند. اگر توسعه گردشگری استان شكل بگیرد همه آمال و آرزوهای بعدی مان برای سیستان و بلوچستان عزیز شكل خواهد گرفت.
مدیر پروژه توسعه و معرفی ظرفیت های گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار نمود: گردشگری شاخص توسعه، امنیت، ثبات و انگیزه برای سرمایه گزاری است. اگر جوانان غیرتمند سیستان و بلوچستان و فرهیختگان و فعالان رسانه ای این استان یكصدا گردشگری استان را فریاد بزنند گویا راه میان بری را رفته اند كه زودتر به سر منزل مقصود خواهند رسید.
او به كمپین معرفی جاذبه های گردشگری سیستان و بلوچستان با شعار #سیستان_را_ببینیم_بلوچستان_را_بشنویم، اشاره نمود و اظهار داشت: هم اینك با همكاری ادارات كل میراث فرهنگی و گردشگری ۳۱ استان در حال انتشار فیلم و تصاویری از سیستان و بلوچستان در فضای مجازی هستیم اما تعدد و حجم تصاویر از مشكلات و گرفتاری ها و كاستی های این استان در فضای رسانه ای و مجازی به قدری بالاست كه باید تلاش زیادی برای رفع این ذهنیت و تصویر نامناسب نماییم كه در این راه به كمك همه مردم نیاز مندیم، بویژه اینكه خواهش می نماییم كمپین های خیریه یا گروه های خبری مطالبه گر برای جلب مشاركت مردم و بر انگیختن حس نوعدوستی از تصاویر نامناسب استفاده نكنند و ما را در اصلاح تصویر ذهنی هموطنان مان از سیستان و بلوچستان عزیز كمك كنند.
لاریجانی به بندهای مختلف طرح توسعه و معرفی ظرفیت های گردشگری سیستان و بلوچستان اشاره نمود و اضافه كرد: انتشار فیلم و عكس در فضای مجازی یكی از ۲۵ بند برنامه تدوین شده برای معرفی استان است و اقداماتی نظیر تور آشناسازی برای خبرنگاران، بلاگر ها، تور اپراتورها و همینطور برگزاری ۱۵ شب فرهنگی سیستان و بلوچستان در استان های مختلف كشور، برگزاری جشنواره زمستانه و نوروزی، میزبانی از همایش ها و سمینار های وزارت خانه های مختلف در زاهدان و چابهار و چندین طرح تشویق سفر به سیستان و بلوچستان هم در دست اقدام است.
categories & tags
In جشن, جشنواره, کادو, هدیه
By جشن, جشنواره, زیبایی, سازمان