سه شنبه در فرهنگسرای امید تهران؛ کتاب حدیقه السعدا نقد و بررسی می شود

    Home  /  جشن  /  سه شنبه در فرهنگسرای امید تهران؛ کتاب حدیقه السعدا نقد و بررسی می شود

سه شنبه در فرهنگسرای امید تهران؛ کتاب حدیقه السعدا نقد و بررسی می شود Image

سه شنبه در فرهنگسرای امید تهران؛ کتاب حدیقه السعدا نقد و بررسی می شود

به گزارش صد کادو، مراسم نقد و بررسی ترجمه فارسی کتاب حَدیقه السُّعداء فردا سه شنبه ۲۲ مرداد توسط کتابخانه امام خمینی (ره) در فرهنگسرای امید تهران برگزار می گردد.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، مراسم نقد و بررسی ترجمه فارسی کتاب حَدیقه السُّعداء اثر حکیم و شاعر جهان تَشیّع، مولانا محمد فضولی (رحمه الله علیه) و بررسی خدمات علمی حسین محمدزاده صدیق در فضولی شناسی فردا سه شنبه ۲۲ مرداد توسط کتابخانه امام خمینی (ره) در فرهنگسرای امید تهران برگزار می گردد.
کتاب حَدیقه السُّعداء به برکت نام امام حسین (ع) و رتبه ادبی حکیم فضولی در سه زبان عربی، فارسی و ترکی شهرت قابل توجهی کسب کرده و در محافل مذهبی خوانده می شود.
حَکیم فضولی، حَدیقه السُّعداء را در ۱۰ باب تنظیم کرده است. باب اول: احوال انبیا، باب دوم: بلاهایی که رسول اکرم (ص) از قریش دید، باب سوم: کیفیت وفات حضرت سید المرسلین (ص)، باب چهارم: وفات حضرت فاطمه زهرا (ع)، باب پنجم: وفات حضرت مرتضی علی (ع)، باب ششم؛ در احوالات امام حسین (ع)، باب هفتم: در احوالات امام حسین (ع)، باب هشتم؛ در شهادت حضرت مسلم ابن عقیل (ع)، باب نهم؛ در بیان آمدن حسین (ع) از مکه به کربلا و باب دهم؛ جنگ امام حسین (ع) با لشکر یزید، است. کتاب در خاتمه با بیان رفتن خاندان (ع) به شام، مرثیه حضرت امام حسین (ع)، اظهار تولد حضرات ائمه اطهار (ع) و مناجات تمام می شود.
مراسم نقد و بررسی این کتاب با حضور یحیی فغانی مترجم این کتاب به زبان فارسی و سخنرانی حجت الاسلام جوان آراسته، رئیس دانشکده عرفان دانشگاه ادیان و مذاهب همراه می باشد.
در این مراسم خدمات علمی مرحوم حسین محمدزاده صدیق در جهت فضولی شناسی و تصحیح و انتشار آثار وی در دوران معاصر که به حیاتِ مُجدّدِ حکیم فُضولی در عصر کنونی انجامید، معرفی می شود. همینطور تجلیل و قدردانی از حسن مجیدزاده شاعر معاصر که متن کامل کتاب حَدیقه السُّعداء را تصحیح و منتشر نمود و تجلیل و قدردانی از داوود طیب زاده؛ نویسنده و شاعر خاندان از دیگر بخش های این برنامه است.
برنامه یاد شده فردا سه شنبه ۲۳ مرداد از ساعت ۱۶ در فرهنگسرای امید برگزار می گردد.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای سه شنبه در فرهنگسرای امید تهران؛ کتاب حدیقه السعدا نقد و بررسی می شود بسته هستند Date | 14/08/2024