ابراز تأسف یک مقام رسمی دولت ترکیه از اظهارات ضدایرانی

    Home  /  جشن  /  ابراز تأسف یک مقام رسمی دولت ترکیه از اظهارات ضدایرانی

ابراز تأسف یک مقام رسمی دولت ترکیه از اظهارات ضدایرانی Image

ابراز تأسف یک مقام رسمی دولت ترکیه از اظهارات ضدایرانی

به گزارش صد کادو، رئیس مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه در گفتگوی تلفنی با سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «اظهارات نارسای یکی از مقامات رسانه ای این کشور» ضد ایران، ابراز تاسف و تصریح کرد که این سخنان ارتباطی با طرز فکر و رویکرد رئیس جمهور و دولت ترکیه ندارد.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا، فخرالدین آلتون اضافه کرد: در این سال ارتباطات دو کشور قوی تر خواهد شد و برنامه های بسیاری می تواند از راه سازمان های مرتبط در دو کشور صورت گیرد و این شرایط را برای افزایش شناخت متقابل دو ملت فراهم خواهد ساخت.
این مقام مسئول کشور ترکیه تصریح کرد: روسای جمهور دو کشور در دیدار اخیر که در حاشیه اجلاس سازمان ملل متحد انجام شد ضرورت توسعه روابط در همه عرصه های موجود را مورد تاکید قرار دادند.
رئیس ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه ضمن ابراز تمایل به دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان در فرصت های فرارو و دعوت از ایشان برای سفر به ترکیه افزود: ابتدای سالجاری یاداشت تفاهمی با جمهوری اسلامی ایران در جهت افزایش روابط رسانه ای امضا کردیم که باید به شکل مشترک برای تحقق آن بکوشیم.
این مقام ترکیه ای اضافه کرد: اخیرا برداشت هایی از اظهارات نارسای یکی از مقامات رسانه ای ما شد که مایلم فرصت را غنیمت شمارم و ضمن اظهار تاسف تاکید کنم رویکرد پایدار دولت ترکیه تحکیم دوستی و افزایش مناسبات با ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه های موجود است و هر سخن مغایر با آن هیچ ارتباطی با طرز فکر و رویکرد رئیس جمهور و دولت ترکیه ندارد.
وی افزود: امیدوارم بتوانیم به شکل گسترده همکاریهای موجود را گسترش بخشیم و اطمینان داریم حتی اگر مشکلاتی هم وجود داشته باشد با توجه حسن نیت موجود می توانیم با گفتگو برطرف نماییم.

سیدعباس صالحی _ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی _ نیز در گفتگوی تلفنی با رئیس مرکز ارتباطات رسانه ای ریاست جمهوری کشور ترکیه اظهار داشت: رویکرد اصولی جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی تقویت مناسبات با همسایگان است و در بین همسایگان جمهوری ترکیه جایگاه ممتاز و قابل توجهی دارد.
وی ضمن اشاره به روابط خیلی خوب سیاسی و فرهنگی موجود میان دو کشور اضافه کرد: این که سال ۲۰۲۵ بعنوان سال فرهنگی دو کشور تعیین شده فرصت های جدیدی را برای توسعه روابط فرهنگی بین دو کشور فراهم می آورد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: فرهنگ بستر تعامل، همکاری و پیوند است و دو کشور ایران و ترکیه ظرفیت فرهنگی مشترک بسیاری دارند و دو کشور باید از این ظرفیت بهره مند شوند.
صالحی خاطرنشان کرد: اقداماتی در زمینه همکاریهای رسانه ای دو کشور در ماه های اخیر انجام شده و ما هم آمادگی کامل برای تقویت همکاریهای رسانه ای که مطابق با مصالح و اهداف عالی دو کشور باشد را داریم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: معتقدیم ضمن این که که باید همکاری ها را تقویت نماییم. ضروریست مراقب فضای رسانه ای و افکار عمومی دو کشور باشیم و تلاش نماییم همکاری ها در راه منافع دو ملت صورت گیرد و در این خصوص اظهارات و مواضع مقامات رسمی اهمیت مضاعفی دارد.
وی ادامه داد: تحولات منطقه و تشدید جنایات رژیم صهیونیستی نزدیکی و وحدت میان ملت های مسلمان را بیشتر از هر زمان دیگر ضروری ساخته است و در این شرایط ضروریست از هر اقدام یا سخن تفرقه انگیز پرهیز شود.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صالحی تصریح کرد: اظهاراتی که به تازگی از سوی بعضی از مسؤلان رسانه ای ترکیه صورت گرفت سبب تکدر خاطر افکار عمومی در جمهوری اسلامی ایران شده که باید از آن اجتناب کرد.

منبع:

Author | صدکادو Comments | 0 Date | 18/10/2024

leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.