گلایه از بودجه مصوب بازی های کامپیوتری

    Home  /  جشن  /  گلایه از بودجه مصوب بازی های کامپیوتری

گلایه از بودجه مصوب بازی های کامپیوتری Image

گلایه از بودجه مصوب بازی های کامپیوتری

به گزارش صد کادو، رییس امور رسانه و فضای مجازی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به روند شروع به کار بنیاد ملی بازی های کامپیوتری از سال ۱۳۸۵، اظهار داشت: بنظر می رسد بعد از گذشت این سال ها نیازمند بازنگری در اساسنامه و شرح وظایف و حیطه ماموریت است.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا، دومین جلسه میز تخصصی بازی های کامپیوتری به ریاست روح الله فرهادی _ سرپرست معاونت فرهنگی ستاد فرهنگی و اجتماعی _ در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شد.
در این نشست رضا عموزادی با تشکر از کوشش های بنیاد ملی بازی های کامپیوتری برای تدوین پیش نویس سند بازی های کامپیوتری، اظهار داشت: سرگرمی و فراغت از موضوعات مهمی است که با رشد فناوری اطلاعات و گسترش فضای مجازی ابعاد گوناگونی به خود گرفته است و بر طبق پیمایش ها و مطالعات صورت گرفته، زمان زیادی از زندگی روزمره افراد جامعه به بازی های کامپیوتری، خصوصاً بازی های موبایلی صرف می شود. از طرفی بازی های ترکیبی و بهره گیری از واقعیت افزوده جذابیت ویژه ای به بازی های کامپیوتری داده است که نتیجه آن استفاده بیشتر کاربران از بازی های کامپیوتری است.
وی ادامه داد: بنیاد ملی بازی های کامپیوتری در سال ۱۳۸۵ بنابر اقتضائات و شرایط فناوری های آن روز، توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و در این سال ها فراز و فرودهای بسیاری داشته است؛ لکن بنظر می رسد بعد از گذشت این سال ها نیازمند بازنگری در اساسنامه و شرح وظایف و حیطه ماموریت است. در مصوبه خرداد ماه گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی، موضوع اتاق فرار هم به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد که ظاهراً این مساله نیز به بنیاد بازی های کامپیوتری محول شده است.
در ادامه مسعود حسنلو _ دبیر ستاد فناوری‎ های فرهنگی و نرم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری _ ضمن گلایه از بودجه مصوب بازی های کامپیوتری گفت: بازی های کامپیوتری نیازمند سرمایه گذاری کلان است و باید سیاست های حمایتی در برنامه و بودجه سالانه داشته باشد. همین بودجه کمی هم که برای بازی های کامپیوتری در نظر گرفته شده، اختصاص درستی نمی یابد و عملا سرمایه گذاری لازم صورت نمی گیرد. بهره مندی از ظرفیت نهادهای عمومی غیردولتی، شرکت های اقتصادی و نهادهایی مانند این ها نیز بسیار ضروری و مهمست و باید به سمت بازنگری سیاست ها برویم.
محمدصادق دهنادی _ دبیر میز بازی های کامپیوتری _ در این نشست با بیان مقدمه ای درباره ی سند بازی های کامپیوتری اظهار داشت: در میز بازی های کامپیوتری بدنبال گفتگو و مشارکت همه ذینفعان و کنشگران حوزه بازی های کامپیوتری هستیم، بدین سبب در این نشست از برخی بازی سازان مطرح کشور دعوت کردیم که به بررسی سند بازی های کامپیوتری بپردازند. اکثریت جمع حاضر در جلسه از بازی سازان حرفه ای و پرسابقه از سلایق مختلف هستند و بنظر می رسد می توانند نمایندگی تمامی ذینفعان این بخش را داشته باشند.
بنابر اعلام روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی در این نشست حاضرین به نقد و بررسی سند بازی های کامپیوتری پرداختند. توجه به بازار بازی های کامپیوتری برای پشتیبانی از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان، لزوم بازنگری در شرح وظایف بنیاد ملی بازی های کامپیوتری برای تسهیل گری و حمایت بیش از تولیدکنندگان، بازبینی در سیاست های فیلترینگ کشور برای تقویت بازی سازان داخلی همچون موضوعات مورد توجه در این نشست بود.

Author | صدکادو Comments | 0 Date | 09/10/2024

leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.