تأکید بر اهمیت نقش کانون یاران در مدارس

    Home  /  جشن  /  تأکید بر اهمیت نقش کانون یاران در مدارس

تأکید بر اهمیت نقش کانون یاران در مدارس Image

تأکید بر اهمیت نقش کانون یاران در مدارس

به گزارش صد کادو، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری «کانون یاران» را نقطه اتصال این مجموعه با مدارس دانست و تصریح کرد: این افراد سرمایه های فرهنگی برای آینده ایران هستند و باید اصول کنش گری و ایفای نقش را به آنها آموزش دهیم.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا، فرهاد فلاح در اولین گردهمایی مجازی «کانون یاران» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه «کانون یاران» بعنوان یک فعال فرهنگی در مدارس نقش آفرینی فرهنگی داشته باشند، اظهار داشت: تفاوت شما «کانون یاران» با انجمن های دیگر در اینست که شما اتصال به کانون پرورش فکری دارید؛ پشتیبان فعالیتهای کانون هستید و پشتیبان شما مربیان کانون هستند. مربیان کمک می کنند تا امکانات کتابخانه ای کانون را در اختیار شما قرار دهند.
وی ادامه داد: مزیت نسبی شما با نهادهای دیگر در اینست که مدرسه صحنه تمرین شما برای یک کنش گری اجتماعی و فرهنگی بوده تا خودتان را قوی کنید. کانون یار اگر بخواهد کتاب معرفی نماید ضروری است خودش کتاب های زیادی بخواند. نخستین چیزی که لازم دارید اینست که چگونه با دیگران گفتگو و مذاکره کنید و چه طور برنامه ریزی داشته باشید. اصول برنامه ریزی فرهنگی را بدانید؛ برنامه ریزی مدیریت پروژه زمینه رشد شما را بعنوان کانون یار فراهم می آورد.
فلاح افزود: «کانون یاران» سرمایه های فرهنگی برای آینده ایران هستند و باید اصول کنش گری و ایفای نقش را به «کانون یاران» آموزش دهیم. در سالهای آینده به این نکته می رسیم که کانون یار می تواند پشتیبان معلم پرورشی در مدرسه، در اجرای برنامه بوده و کانون یارها می توانند مجری اداره کتابخانه های مدارس هم باشند.
معاون فرهنگی کانون بیان نمود: شما «کانون یاران» می توانید فعالیتهای کتابخانه ای کانون و کانون زبان را به مدارس خود ببرید. در استان و مدرسه خود رویداد ایده پردازی برگزار کنید و ایده ای که قابلیت اجرا شدن دارد را برگزیده و اجرایی کنید.
فلاح ضمن اشاره به اینکه کانون یار باید در چارچوب کنش گری و نقش آفرینی رشد و سیستم مدرسه را با خودش همراه کند، اظهار نمود: مدیران مدرسه اگر ببینند شما باری از مدرسه کم کرده و خودتان انجام آن کار را برعهده گرفته اید، بدون شک از شما پشتیبانی خواهند کرد.
ایشان در ادامه به مربیان کانون اظهار داشت: اصول برنامه ریزی و مدیریت تشکیلات کنش گری را بدانید. مدارس را سکوی فعالیتهای کنش گرانه و کانون را پشتیبان جریان کانون یاری ببینید. فرصت ها و تهدیدها را بسنجید از ظرفیت کانون یارها به خوبی استفاده کنید.

«کانون یاران» نماینده کانون پرورش فکری در مدارس هستند
همینطور در ادامه این نشست فروهر معدنی ـ مدیرکل آفرینش های فرهنگی کانون ـ طی سخنانی هدف از برگزاری این همایش را توانمندسازی «کانون یاران» در تعامل و ارتباط با همسالان بیان کرد و خطاب به «کانون یاران» اظهار داشت: شما اعضای فعال، موثر و نماینده کانون پرورش فکری در مدارس هستید، ازاین رو بی گمان با حمایت و پشتیبانی مربیان مراکز می توانید به فعالیتهای کانون در مدارس ضریب دهید.
وی خاطرنشان کرد: کانون این فرصت و بستر را برای تمرین کنش گری شما آماده کرده و در سلسله نشست های آموزشی، حضوری و مجازی شما را به مهارت های مورد نیاز مسلح می کند.
معدنی توجه به هویت بصری «کانون یاران»، افزایش تعداد «کانون یاران» در سطح کشور، ارتباط با تعداد بیشتری از مدارس و تلاش بر واگذاری مسئولیت کتابخانه های مدارس به «کانون یاران» را از اقدام های پیش رو در سال تحصیلی جدید برشمرد.
در قسمت دیگری از این نشست سعید مجیدی ـ مدرس فن بیان ـ نکاتی برای پیشرفت و ارتباط مؤثر «کانون یاران» عنوان نمود.
او اظهار داشت: کانون پرورش فکری در حوزه های مختلف با کتاب های خواندنی، فعالیتهای لذت بخش و… یک بهشت برای فرزندان ایران است. شما «کانون یاران» با روش بیان منسجم می توانید بچه ها را جذب کانون کنید.
وی افزود: برای اینکه بتوانید فعالیتها را بهتر پیش ببرید داشتن بیان خوب خیلی مهم می باشد و کمک می نماید با چه کیفیتی صحبت و به درستی فعالیتهای کانون را معرفی کنید. کانون یار باید فعالیتهای متنوع کانون را بشناسد و باکیفیت به دانش آموزان عرضه نماید. به اندازه و به جا صحبت کنید، به جا تبلیغ کنید تا بچه ها جذب کانون شوند.
مجیدی خاطرنشان کرد: گاهی تنها حرف زدن کمک نمی کند؛ بلکه عمل کردن هم مهم می باشد. گروه سرود، کتاب ها و شعرهای خوب کانون پرورش فکری را به بچه ها معرفی کنید.
وی بیان نمود: چطور شروع کردن هم برای معرفی کانون مهم است؛ شما با بیان خوب می‎توانید بچه ها را جذب فعالیتهای کانون کنید. در زنگ انشا بهترین فرصت برای تبلیغ کانون و فعالیت هایش است. کی، کجا و چه گونه صحبت کردن را رعایت کنید؛ به اندازه صحبت کنید نه زیاد و نه کم!
این مدرس فن بیان اضافه کرد: کتابخانه های کانون، کانون زبان ایران، بهترین مکان برای معرفی کانون پرورش فکری است؛ همیشه دلیلی برای صحبت در رابطه با کانون داشته باشید و بی ربط صحبت نکنید.
بنابر اعلام روابط عمومی و امور بین الملل کانون مجیدی همینطور اظهار داشت: در اجتماع اثرگذار باشید. ما می دانیم در مدارس درس ها سنگین است. شما باید تلاش کنید تا بچه ها را با مرتبط حرف زدن و دقیق حرف زدن جذب کانون پرورش فکری کنید.

منبع:

Author | صدکادو Comments | 0 Date | 17/09/2024

leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.