افزایش استقبال از کارهای فراغتی کانون پرورش فکری در تابستان

    Home  /  جشن  /  افزایش استقبال از کارهای فراغتی کانون پرورش فکری در تابستان

افزایش استقبال از کارهای فراغتی کانون پرورش فکری در تابستان Image

افزایش استقبال از کارهای فراغتی کانون پرورش فکری در تابستان

صد کادو: معاون فرهنگی کانون پرورش فکری خردسالان و نوجوانان با اشاره به افزایش استقبال از کارهای تابستانه کانون، نقش دهی به نوجوانان و مشارکت والدین را یکی از دلیلهای این موفقیت بیان کرد.
فرهاد فلاح در گفت و گو با ایسنا، درباب روند کارهای فراغتی کانون پرورش فکری در تابستان امسال، اظهار داشت: امسال کار خودرا با شعار «تابستونتو بساز» شروع کردیم و با رشد شایان توجهی از نظر کمیت و کیفیت خدمات و حتی استقبال خردسالان و نوجوانان روبرو بودیم.
او افزود: برخی مراکز حتی به صورت سه شیفت تا ساعت ۲۲ فعال بودند که این مساله در تاریخ کانون پرورش فکری بی سابقه بوده است. از طرفی در مناطق گرمسیری هم مراکز کانون از شب تا اذان بامداد فعال بودند تا به سبب گرمای هوای روز ارائه خدمات و استقبال خردسالان و نوجوان کاهش نیابد.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری یکی از کارهای موثر در برنامه های فراغتی تابستانِ امسال را نقش دهی به نوجوانان خواند و اظهار داشت: تشکیل شورای نوجوان اقدام دیگر امسال تابستان کانون بود؛ چونکه فکر می نماییم سرمایه گذاری و توجه به نوجوانان سبب اتقافات مثبتی می شود. نوجوانان بدنبال نقش هستند و خوب است که این بستر در مراکز کانون برایشان ایجاد شود.
او افزود: امسال استقبال نوجوانان از کارهای تابستانه کانون قابل مقایسه با سالهای قبل نیست. علت آنهم این بود که به نوجوان به عنوان مخاطب نگاه نکردیم بلکه به عنوان انجام دهنده کار به او نگاه کردیم که عضو گیری می کنند، کتاب امانت می دهند، برنامه ریزی می کردند و… در کنار کانون حضور دارد.
او با اشاره به اهمیت دخیل کردن خانواده ها در کارهای کانون پرورش فکری، اظهار داشت: امسال خانواده در کانون احیا شد و شورای والدین در مراکز تشکیل شد تا آنها هم در تصمیم گیری های مراکز مشارکت داشته باشند. بر این اساس خانواده ها برای کارها پشتیبانی هم می کنند تا بچه ها خدمات بهتری بگیرند.
فلاح با اعلان اینکه کارهای کانون باتوجه به شهادت رییس جمهور، اتفاقات ابتدای سال و… متوقف نشد و با جدیت ادامه یافت، اظهار داشت: یکی از اتفاقات خوب تابستان امسال این بود که هر سه روز یکبار یک کتاب جدید برای مراکز می فرستیم و این اتفاق بزرگی بود.
او با اشاره به رشد عضویت خردسالان و نوجوانان در مراکز کانون، اظهار داشت: آمار تفکیک شده از میزان استقبال از کارهای تابستانه کانون هنوز احصا نشده است، اما برمبنای محاسبات فعلی پیش بینی ما این است که نزدیک به ۲۰ تا ۳۰ درصد با افزایش برگزاری کارگاه ها روبرو بودیم.

منبع:

Author | صدکادو Comments | 0 Date | 16/09/2024

leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.