این ۱۴ مرد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چه کردند؟

    Home  /  جشن  /  این ۱۴ مرد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چه کردند؟

این ۱۴ مرد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چه کردند؟ Image

این ۱۴ مرد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چه کردند؟

صد کادو: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تا حالا ۱۴ مرد سکاندار وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده اند و در طول ۴۵ سال قبل اتفاقات مهمی را برای فرهنگ و هنر کشور رقم زده اند. اینروزها و به بهانه معرفی سیدعباس صالحی به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت چهاردهم، مروری داشته ایم بر فعالیت ۱۴ وزیری که قبل از وی در این سمت فعالیت نموده اند.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از ادغام دو وزارتخانه ی «فرهنگ و هنر» و «برخی ارگان های وزارت علوم و آموزش عالی» تشکیل شد و در هفتم خرداد ۱۳۵۸ به وزارت ارشاد ملی تغییر نام داد، اما یک سال بعد نامش به «وزارت ارشاد اسلامی» تغییر نمود و در همان سال، برخی از واحدها از وزارت فرهنگ و آموزش عالی جدا و در وزارت ارشاد اسلامی ادغام شدند. در نهایت در اسفند ماه ۱۳۶۵ به سبب قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نام وزارت ارشاد اسلامی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تغییر کرد.
بعد از انقلاب تا حالا ناصر میناچی، عباس دوزدوزانی، عبدالمجید معادی خواه، سیدمحمد خاتمی، علی لاریجانی، مصطفی میرسلیم، سید عطاءالله مهاجرانی، احمد مسجد جامعی، محمدحسین صفار هرندی، سیدمحمد حسینی، علی جنتی، سیدرضا صالحی امیری و سیدعباس صالحی و محمدمهدی اسماعیلی سکاندار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده اند. البته هنوز تا آن زمان که سیدعباس صالحی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد پیشنهادی دولت چهاردهم رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی را کسب کند، محمدمهدی اسماعیلی مسئولیت این وزارتخانه را بر عهده دارد.
ایسنا در این گزارش به معرفی وزرای پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارها و اقدامات آنها می پردازد.

ناصر میناچی مقدم
ناصر میناچی مقدم

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای این ۱۴ مرد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چه کردند؟ بسته هستند Date | 22/08/2024