چرا نهمین جام قهرمانان بازی های ویدیویی با تاخیر آغاز شد؟

    Home  /  جشن  /  چرا نهمین جام قهرمانان بازی های ویدیویی با تاخیر آغاز شد؟

چرا نهمین جام قهرمانان بازی های ویدیویی با تاخیر آغاز شد؟ Image

چرا نهمین جام قهرمانان بازی های ویدیویی با تاخیر آغاز شد؟

به گزارش صد کادو، دبیر نهمین جام قهرمانان بازی های ویدیویی ایران توضیحاتی در رابطه با علت تعویق در برگزاری بخش حضوری نهمین جام قهرمانان بازی های ویدیویی ارائه نمود.
رضا احمدی در گفتگو با ایسنا، ضمن اشاره به درخواست استان ها برای تاخیر در زمان برگزاری بخش حضوری نهمین جام قهرمانان بازی های ویدیویی ایران، اظهار داشت: با عنایت به این که اتفاقات روزهای اخیر مانند برگزاری انتخابات، دهه اول ماه محرم، گرمای هوا و تعطیلاتِ ناشی از آن در روند برگزاری و تبلیغات مسابقات چالش هایی بوجود آورده بود، یکسری استان ها تفاضا داشتند در قسمت حضوری مسابقات، فرصت بیشتری برای آنها قائل شویم.
وی با اشاره به اینکه پیش از این مقرر بود مسابقات حضوری استانی از ۱۴ تا ۲۸ مرداد در تمامی استان ها برگزار شود، افزود: اما به دنبال این درخواست بخش حضوری مسابقات از شنبه – ۲۰ مردادماه – در استان هایی که شرایط شان فراهم بود، شروع شد و سایر استان ها هم به مرور مسابقات حضوری را شروع می کنند. ثبت نام شرکت کنندگان مسابقات حضوری یک روز قبل از آغاز مسابقه نهایی می شود.
دبیر نهمین جام قهرمانان بازی های ویدیویی ایران ضمن اشاره به این که قرار بود ۳۰ مردادماه زمان پایانی برگزاری مسابقات باشد، اظهار نمود: با عنایت به این که برخی استان ها همچون خوزستان و ایلام در این ایام درگیر برگزاری مراسم پیاده روی اربعین هستند، مقرر شد مسابقات در این استان ها پس از اربعین و قبل از برگزاری اختتامیه نهمین جام قهرمانان بازی های ویدیویی ایران (جام قهرمانانِ قهرمانان) برگزار گردد.
وی در رابطه با زمان برگزاری اختتامیه نهمین جام قهرمانان بازی های ویدیویی ایران هم توضیح داد: از ۱۷ تا ۲۰ شهریور ماه این مراسم در تهران برگزار می گردد تا نفرات برتر مسابقه نهایی، مشخص شوند.
احمدی درمورد وضعیت و تعداد ثبت نام افراد جهت شرکت در مسابقات حضوری، اظهار داشت: در بازی فیفا۲۴ تابحال ۵۴۲۴ شرکت کننده ثبت نام کرده اند، اما این تعداد به بیشتر از ۶۰۰۰ نفر خواهند رسید. در بازی کوییز هم با عنایت به خانواده محور بودن بازی، این امکان را به استان ها داده ایم که حتی در اختتامیه استانی هم ثبت نام بازی کوییز را انجام دهند چونکه تصور می کردیم شاید با عنایت به شرایط روزهای اخیر اطلاع رسانی ها به اندازه کافی صورت نگرفته باشد و لازم باشد فرصت بیشتری در این بخش قائل شویم. تابحال حدود ۱۰۰۰ شرکت کننده برای بازی کوییز ثبت نام کرده اند اما با عنایت به فرصتی که قائل شده ایم تصور اینست که تعداد شرکت کنندگان در این بخش به بیشتر از ۱۰ هزار نفر برسد.
وی در رابطه با توزیع جنسیتی شرکت کنندگان بازی فیفا۲۴ بیان نمود: در ثبت نام، تفکیک جنسیتی قائل نشدیم اما اگر در یک استان تعداد شرکت کنندگان خانم بالا باشد و به حد نصاب برسند، لیگ بانوان را به شکل مجزا برگزار می نماییم درصورتیکه در سنوات قبل هم این کار را انجام داده ایم.
دبیر نهمین جام قهرمانان بازی های ویدیویی ایران ضمن اشاره به این که بخش آنلاین این مسابقات از روز عید غدیر شروع شده است، اظهار نمود: مسابقه موضوعی «قربان تا غدیر» و مسابقه ای با محتوای «انتخابات» برگزار کردیم و در حال حاضر هم با ۱۶ بازی موبایلی ایرانی مانند آوردگاه، آمیرزا، کوییز، بزن بهادر، عملیات انهدام، جنگ، یکه تاز فوتبال، شکلات فندقی و… کار در این بخش را نهایی کردیم و مسابقات این بخش درحال برگزاری است که فهرست بازی ها از راه سایت baazico.ir و مجموعه کافه بازار در دسترس می باشد. با عنایت به این که بازی ها بر مبنای Lider Board است شرکت کننده ها هر زمانیکه به بازی اضافه شوند این امکان را دارند که جزء نفرات برتر قرار بگیرند.
وی ادامه داد: با توجه به این که کارهای اجرایی نهمین جام قهرمانان بازی های ویدیویی ایران از اردیبهشت ماه شروع شده است و ۵ تیم از مدیران بنیاد ملی بازی های کامپیوتری به تمام استانهای کشور اعزام کردیم تا در جلساتی با نهادهای مختلف کارها را پیش ببرند و به نحوی نهادهای گوناگونی دخیل شدند، تصور نمی نماییم مشکلی در اجرای اختتامیه این رویداد که مقرر است در تهران برگزار گردد داشته باشیم.
احمدی در انتها به برنامه برگزاری کارگاه های «سواد بازی در بازی های کامپیوتر ای» برای خانواده ها در حاشیه برگزاری مسابقات حضوری اشاره نمود و اظهار داشت: سطح سواد رسانه ای خانواده ها در حوزه بازی ها پایین است و تلاش داریم در این حوزه به خانواده ها آموزش دهیم. درعین حال در تهران نمایشگاه بازی (گِیم) را هم برگزار می نماییم تا بازی سازان ایرانی محصولات خویش را عرضه کنند.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای چرا نهمین جام قهرمانان بازی های ویدیویی با تاخیر آغاز شد؟ بسته هستند Date | 13/08/2024