مراسم روضه اهالی فرهنگ برای شهید جمهور دختر شهید رئیسی: بعد از شهادت شهید جمهور میتوان دوست و دشمن را از هم تفکیک کرد

    Home  /  جشن  /  مراسم روضه اهالی فرهنگ برای شهید جمهور دختر شهید رئیسی: بعد از شهادت شهید جمهور میتوان دوست و دشمن را از هم تفکیک کرد

مراسم روضه اهالی فرهنگ برای شهید جمهور دختر شهید رئیسی: بعد از شهادت شهید جمهور میتوان دوست و دشمن را از هم تفکیک کرد Image

مراسم روضه اهالی فرهنگ برای شهید جمهور دختر شهید رئیسی: بعد از شهادت شهید جمهور میتوان دوست و دشمن را از هم تفکیک کرد

به گزارش صد کادو، مراسم رونمایی از مجموعه آثاری در رابطه با شهدای «پرواز اردیبهشت» و مجلس روضه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در رثای خاندان (ع) و به یاد شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز ـ ۲۰ تیرماه ـ در تالار وحدت برگزار گردید.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا، این مراسم با حضور محمد مخبر (سرپرست ریاست جمهوری در دولت سیزدهم)، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی (معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران را در دولت سیزدهم)، جمیله علم الهدی (همسر رییس جمهور شهید)، خانواده رییس جمهور شهید و… انجام شد.

در آغاز این برنامه که اجرای آنرا نجم الدین شریعتی برعهده دارد، یاسر احمدوند (معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد) طی سخنانی اظهار داشت: شاید ما توانایی تقدیر و تشکر از رئیس جمهور شهید را نداشته باشیم. این جلسه بهانه ای بود که به این شیوه به ساحت امام حسین (ع) و یکی از خدمت گزاران او ارادت خودرا نشان دهیم. رئیس جمهور عزیز توجه ویژه ای به فرهنگ و هنر داشتند، به ویژه بخش ادبیات و کتاب و جلسات مختلفی با اهالی فرهنگ و هنر داشتند. این مجلس هم برای تقدیر از زحمات ایشان در حوزه فرهنگ و هنر است.
در ادامه این مراسم، محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ) طی سخنانی اظهار داشت: تشکر می کنم از اهالی فرهنگ و هنر که طی این سه سال همراه ما بودند. برای ما دشوار است که پایان دولت زودتر از موعد قانونی صورت گرفت و رئیس جمهور عزیز خودرا از دست دادیم. برای ما ارادتمندان ایشان حسرت، آه، ناله، اشک و گریه باقی مانده است. نمی توانم احساسات خودرا در این نشست ابراز کنم. باید از همه عزیزانی که در این مراسم حاضر شدند، خصوصاً فرزندان گرامی رئیس جمهور تشکر کنم.
در بخش دیگری از این مراسم، ریحانه سادات رئیسی دختر شهید رئیسی طی سخنانی ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب پیش از ریاست جمهوری حجت الاسلام والمسلمین رییسی به خانواده ما توجه داشتند اما پس از شهادت شهید جمهور این لطف خیلی پدرانه تر شد و این فرصت را مغتنم شمردم تا از ایشان تشکر کنم. در شهادت شهید جمهور صحنه ای که صورت گرفت برگزاری مراسم های گوناگون در سراسر کشور بود که دولتی هم نبود و کاملا مردمی انجام شد.

دختر شهید رئیسی اشاره کرد: سیدحسن نصرالله و خانواده ایشان و همین طور شهدای مقاومت بسیار به ما لطف داشتند و بسیار جای خوشی دارد که خانواده های مقاومت هم پشت هم هستند.

او اشاره کرد: آن چه بعد از شهادت یک شهید بسیار مهم می باشد، این است که راه شهید ادامه پیدا کند و خوشبختانه بعد از شهادت شهید جمهور می توان دوست و دشمن را از هم تفکیک کرد.
حجت الاسلام والمسلمین حامد کاشانی نیز در بخش دیگری از اظهار داشت: عزیزان زیادی از کوتاه شدن این دولت تاسف خوردند؛ هر فراقی دشوار است، فراق عزیزی که او را می شناسیم مشکل تر است. ما با ظن و گمان حرف می زنیم و ظواهر را می بینیم. میزان و کمیت عمل کسی دیگری را بالا نمی برد و هر کسی سر سفره نیت خود نشسته است. شرایط کشور به سمتی پیش رفته بود که برخی می گفتند کشور باید به سمت دولت پارلمانی و نخست وزیری برود؛ برای اینکه نمی توان با رهبر و رئیس جمهور کشور را اداره کرد ولی شهید بزرگوار کاری کرد که ما بفهمیم مشکل از آن افراد است و می توان کشور را هم با رهبر پیش برد و هم رئیس جمهور.

در بخش پایانی مراسم نیز محمد مخبر و محمدمهدی اسماعیلی از مجتبی امینی برای اثر «پرواز در مه»، تقدیر و بعد از آن از پوستر شهید رییسی رونمایی گردید.

همین طور از کتاب هایی که پیرامون شخصیت شهید رئیسی نگاشته شده بود همچون «خادم ملت» از انتشارات اندیشوران نخل، «شهیدان پرواز اردیبهشت» از انتشارات کتاب نشر، «رییسی روحانی بوده» از انتشارات شهید هادی، «سه سال خدمت» از انتشارات جمهور ایران، «رییسی عزیز» از انتشارات حماسه ایران، «سید ابراهیم عبد خدا و خادم جمهور» از انتشارات سروش، «در قامت رئیس جمهور» از انتشارات سروش، سه ویژه نامه به زبان های فارسی و انگلیسی درباره ی شهیدان پرواز اردیبهشت از روزنامه ایران رونمایی گردید.

تجلیل از خانواده شهید رئیسی بخش دیگری از این مراسم بود.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای مراسم روضه اهالی فرهنگ برای شهید جمهور دختر شهید رئیسی: بعد از شهادت شهید جمهور میتوان دوست و دشمن را از هم تفکیک کرد بسته هستند Date | 10/07/2024