زائری مطرح كرد؛ اعلام نتایج نظرسنجی از مردم درباره ی شهادت آیت الله رئیسی

    Home  /  جشن  /  زائری مطرح كرد؛ اعلام نتایج نظرسنجی از مردم درباره ی شهادت آیت الله رئیسی

زائری مطرح كرد؛ اعلام نتایج نظرسنجی از مردم درباره ی شهادت آیت الله رئیسی Image

زائری مطرح كرد؛ اعلام نتایج نظرسنجی از مردم درباره ی شهادت آیت الله رئیسی

صد کادو: رییس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور به تشریح نظرسنجی انجام شده از شروع حادثه بالگرد تا خاکسپاری رییس جمهور شهید و همراهانش پرداخت.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، قاسم زائری رییس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در هشتصد و بیست و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور نتایج نظرسنجی انجام شده درباره ی حادثه بالگرد رییس جمهور و میزان پیگیری و ناراحتی مردم در این اتفاق هولناک را رسماً اعلام نمود.
زائری اظهار داشت: در روزهای سانحه بالگرد رییس جمهور و برگزاری مراسم خاکسپاری و در نهایت خاکسپاری آیت الله رئیسی و همراهان شان، ما روزهای یکم تا چهارم خرداد در پژوهشگاه یک نظرسنجی انجام دادیم که شامل دو بخش است؛ بخش اصلی مربوط به این حادثه غم بار است و بخش دوم به انتخابات ریاست جمهوری آتی مربوط می شود.
وی اضافه کرد: در بخش اول که مربوط به حادثه است؛ خاصیت های جمعیت شناختی این نظرسنجی آمده که بصورت تلفنی در ۳۱ استان انجام شده و به عنوان نخستین سوال از مردم پرسیده شده چقدر این حادثه را پیگیری می کردند و احساس نگرانی داشتند. نتایج نشان میدهد ۶۲.۵ درصد لحظه به لحظه پیگیری می کردند و احساس نگرانی داشتند و ۱۹/۵ درصد تا حدودی اخبار را دنبال می کردند.
رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در ادامه سخنان خود اظهار داشت: نکته مهم این است کسانی که در سال ۱۴۰۰ به آقای رئیسی رأی ندادند و به رقبای ایشان رأی دادند، ۶۶ درصد، موضوع را پیگیری می کردند و احساس نگرانی داشتند. کسانی که اساساً در آن انتخابات رأی ندادند، ۶۸ درصد از این حادثه احساس نگرانی داشتند و پیگیری می کردند.
زائری اظهار داشت: پرسیده شده چرا احساس نگرانی می کردید؟ جالب توجه این است که ۸۶ درصد نگران جان و سلامت رییس جمهور و همراهان ایشان بودند و عوامل دیگر مثل نگرانی از جنگ و یا تهدیدات خارجی، گرانی طلا و یا هرج و مرج در کشور در مراحل بعدی قرار دارد.
وی با اشاره به عدد ۹۳/۸ درصد که مردم از شهادت آیت الله رئیسی ناراحت شدند، اظهار داشت: نظر پاسخ گویان راجع به تعدادی از گزاره ها با پاسخ موافق می باشند یا مخالف؟ سوال شد، همچون این که آیا از درگذشت آقای رئیسی ناراحت شدند، پاسخ ۹۳/۸ درصد نشان دهنده عمق و تأثیر این حادثه است.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای زائری مطرح كرد؛ اعلام نتایج نظرسنجی از مردم درباره ی شهادت آیت الله رئیسی بسته هستند Date | 31/05/2024