حیدری مطرح كرد؛ جشن امام رضایی ها در تهران

    Home  /  جشن  /  حیدری مطرح كرد؛ جشن امام رضایی ها در تهران

حیدری مطرح كرد؛ جشن امام رضایی ها در تهران Image

حیدری مطرح كرد؛ جشن امام رضایی ها در تهران

به گزارش صد کادو، دبیر اجرایی جشن بزرگ امام رضایی ها گفت این مراسم جمعه ۲۸ اردیبهشت از میدان هفت تیر تا میدان ولیعصر برگزار می گردد.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، نشست خبری ستاد برگزاری برنامه های دهه کرامت؛ تشریح برنامه های جشن بزرگ امام رضایی ها قبل از ظهر امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت با حضور عباس حیدری دبیر اجرایی جشن بزرگ امام رضایی ها، مصطفی زیبایی نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران و تعدادی از اصحاب رسانه در سالن اجتماعات تالار ایوان شمس برگزار گردید.
عباس حیدری دبیر اجرایی جشن بزرگ امام رضایی ها اظهار داشت: برنامه های گوناگونی در دهه کرامت سال جاری پیشبینی شده که بعضی از آنها اجرا و برخی دیگر درحال اجراست و تعدادی هم در ایام آینده برگزار می گردد که بزرگترین برنامه دهه کرامت جشن امام رضایی هاست.
وی افزود: سال ۱۴۰۱ بعد از نشر فیلم موهنی که ضد امام رضا (ع) در جشنواره کن منتشر گردید تصمیم گرفتیم برنامه ویژه جشن امام رضایی ها در تهران برگزار گردد بدین منظور طی دو سال قبل برنامه های ویژه ای برای گرامیداشت مراسم میلاد امام رضا (ع) برگزار شد و سال جاری هم تصمیم داریم در این خصوص برنامه های گسترده ای را به اجرا برسانیم.
دبیر اجرایی جشن بزرگ امام رضایی ها اظهار داشت: دهه کرامت با روز دختر شروع می شود و ما هفته گذشته برنامه های ویژه ای را با حضور دختران کلاس های پنجم و ششم در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار کردیم و همینطور برنامه های مختلف زیادی هم در این رابطه طی دهه کرامت برگزار و اخبار آن منتشر گردید.
وی اضافه کرد: جشن بزرگ امام رضایی ها در ۱۰ شهر بزرگ کشور برگزار می گردد و سال جاری هم مراسم ویژه ای روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت و در شب ولادت امام رضا (ع) جشن امام رضایی ها را در مشهد برگزار می نماییم. همینطور برای برگزاری این جشن در تهران ابتدا پویش «ایران حرم است» اجرا شد برنامه های گوناگونی برای این پویش در نظر گرفته شد که میتوان به مسابقات ویژه کودکان، اعزام زائر اولی ها به مشهد با اولویت زنان سرپرست خانوار، برنامه ویژه بیماران سرطانی و اعطای کمک به آنها، آزادسازی ایرانی ها و دیگر موارد اشاره نمود.
حیدری اظهار داشت: برای این پویش سایت محبان الرضا در نظر گرفته شد که موکب یاران و خادمان می توانند در آن ثبت نام کنند همینطور برنامه های تلویزیونی هم برای این پویش در نظر گرفته شده که میتوان به برنامه کتاب شیرین با مبحث زیارت، برنامه ترکیبی میدان خراسون و برنامه ایران حرم است اشاره نمود.
وی اضافه کرد: مراسم جشن بزرگ امام رضایی ها جمعه ۲۸ اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۲۲ از میدان هفت تیر تا میدان ولیعصر برگزار می گردد. سعی شده تا مراسم دیگری در این روز برگزار نشود تا مردم بتوانند از این مراسم بهره مند شوند امکان دارد برخی مشکلات ترافیکی در جهت برگزاری این برنامه ایجاد شود که پیشاپیش از مردم برای این مسائل عذرخواهی می نماییم.
دبیر اجرایی جشن بزرگ امام رضایی ها اظهار داشت: بیشتر از ۴۰۰ موکب خدمات فرهنگی و پذیرایی برای این مراسم پیشبینی شده و ۱۲ هزار نفر در این موکب ها به شهروندان خدمت رسانی می کنند.
وی اضافه کرد: خادمان این مراسم در موکب ها از گروههای جهادی و خیران تهرانی هستند، البته شهرداری تهران در این مراسم برنامه های زیرساختی را مهیا می کنند و هزینه های دیگر مراسم توسط مردم و گروههای جهادی و خیران تأمین می شود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر تا چه اندازه نظارت بر نحوه پذیرایی موکب ها در جشن امام رضایی ها صورت می گیرد، اظهار داشت: ما نظارت کافی را بر نحوه پذیرایی مواکب در این جشن را داریم تا خدایی ناکرده عکس و فیلمهای نامناسبی از جشن در رسانه های معاند پخش نشود. همینطور در این باب، رسانه ها باید با انعکاس اخبار و گزارش هایشان و تصاویر مناسب ما را در این هدف یاری کنند. برخی از مواکبی که در جشن عید غدیر در پذیرایی تخلفی داشته اند که منجر به ایجاد تصاویر نامناسب از جشن بوده اند این مواکب را حذف کرده ایم و اجازه ورود به جشن امام رضایی ها نداده ایم.
در ادامه مصطفی زیبایی نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران اظهار داشت: ستاد دهه کرامت از سه ماه قبل و قبل از شروع سال جدید در معاونت اجتماعی شهرداری تهران شکل گرفت. در این حوزه با برگزاری جلسات مختلف طراحی مشترکی انجام شد و از همه ظرفیتهای فرهنگی، رسانه ای و میدانی در این امر استفاده شد تا زمینه پویش ایران حرم است طراحی شود و د ر این رابطه مجموعه های مختلف پای کار آمدند تا برنامه های ویژه دهه کرامت به خوبی اجرا شود.
وی اضافه کرد: عنوان ایران حرم است برگرفته از بیانات شهید قاسم سلیمانی است، در این پویش دو سرود داریم که میتوان به سرود ایران حرم است با محوریت وحدت و یکپارچگی و همدلی ایرانی ها تولید و انتشار یافته است، همینطور در طول دهه کرامت چایخانه امام رضا در ۲۲ منطقه و ۲۲ میدان بزرگ تهران جانمایی شده است همینطور در مورد بیماران سرطانی هم در دهه کرامت تلاش هایی کرده ایم تا با کمک خیرین و حامیان کمک هایی را جمع آوری نماییم و در اختیار خانواده هایشان قرار دهیم.
زیبایی نژاد افزود: تلاش می نماییم در برگزاری مراسم ملی مانند جشن امام رضایی ها از وجود خود مردم در اداره مراسم بهره گیری نماییم بدین منظور برنامه های مراسم به صورت خانوادگی صورت می گیرد در این حوزه برامه های ویژه ای برای کودکان با برگزاری شهربازی های کوچک فراهم گشته است یعنی تمامی ضلع جنوبی خیابان از میدان هفت تیر تا میدان ولیعصر شهربازی بوجود آمده تا خانواده ها از آن بهره مند شوند.
وی اضافه کرد: جشن امام رضایی ها جزو برنامه های ویژه مجموعه جبهه انقاب است، این برنامه در سال اول در دانشگاه تهران و در سال دوم در میدان خراسان برگزار شد و با عنایت به استقبال مردم از این مراسم برنامه سال جاری به صورت ویژه و گسترده برگزار می گردد. برنامه های این مراسم از ساعت ۱۶ شروع می شود و در میدان ولیعصر دو برنامه اصلی را با حضور گروههای شاد و خواننده های مطرح و گروههای سرود برگزار می نماییم یعنی بخش اول پیش از اذان و بخش دوم بعد از اذان است.
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران اظهار داشت: بعد از برگزاری نماز جماعت مغرب و اعشا برنامه های ویژه تری با حضور مداحان مطرح و سخنران کشوری برگزار می گردد. اجرای سرودهای مختلف و برنامه های فرهنگی مختلف از دیگر برنامه های این مراسم به حساب می آید. حضور خادمیاران بارگاه امام رضا هم از دیگر برنامه های این مراسم به حساب می آید.
وی اظهار داشت: ساعت ۲۰ برنامه های همچون ارتباط زنده با حرم و نقاره زنی در چارچوب برنامه های جنبی برگزار می گردد. برای برگزاری مراسم این چنینی به سراغ تمامی مجموعه های فرهنگی و مردمی شهر می رویم تا بتوانیم بهترین خدمات را به شهروندان عرضه نماییم.
وی در انتها اظهار داشت: ظرفیتهای مردمی زیادی درخواست داشتند تا در برگزاری این مراسم شرکت نمایند اما در این حوزه حتی با کمبود جانمایی برای گروههای مختلف مردمی مواجه هستیم، سال جاری نخستین برنامه دهه کرامت که حتی قبل از آغاز این دهه برگزار شد مراسم جشن روز دختر در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی بود که با حضور رئیس جمهور برگزار گردید.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای حیدری مطرح كرد؛ جشن امام رضایی ها در تهران بسته هستند Date | 16/05/2024