گزارش صد كادو؛ نیروی جوان کیفیت جمعیت هر کشور را معرفی می کند

    Home  /  جشن  /  گزارش صد كادو؛ نیروی جوان کیفیت جمعیت هر کشور را معرفی می کند

گزارش صد كادو؛ نیروی جوان کیفیت جمعیت هر کشور را معرفی می کند Image

گزارش صد كادو؛ نیروی جوان کیفیت جمعیت هر کشور را معرفی می کند

به گزارش صد کادو، چیزی که در آینده هرکشور مهم می باشد، در وهله اول کمیت جمعیت نیست بلکه کیفیت جمعیت است به بیان دیگر نیروی  جوان هر کشور، کیفیت جمعیت آن کشور را معرفی می کند.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، مبحث جمعیت امروزه یکی از حساس ترین و چالشی ترین موضوعات کشور است که آینده نه چندان دور کشور را تحت تاثیر قرار می دهد و اگر کنشگران و مسؤولین دیر از خواب بیدار شوند ضربات جبران ناپذیری بر ایران اسلامی مان وارد خواهد شد. همانگونه که می دانید جمعیت جوان یکی از مؤلفه های قدرت هر کشوری است که چرخ صنعت، اقتصاد سیاست، امنیت و علم را می چرخاند. چیزی که در آینده هر کشوری مهم می باشد در وهله اول کمیت جمعیت نیست بلکه کیفیت جمعیت است به بیان دیگر نیروی جوان هر کشور، کیفیت جمعیت آن کشور را معرفی می کند.
امروز حدوداً ۱۳ درصد جمعیت کشور ما را سالمندان می سازند و طبق سناریوهای موجود در سال ۱۴۳۰ حدود ۵۰ درصد یعنی نیمی از جامعه را افراد سالمند می سازند که برای هیچ کشوری فاجعه ای بزرگ تر از این قابل تصور نیست!
در اولین جلسه برخط سری جلسات ایده پردازی با مبحث فرصت های هفته جمعیت که توسط بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا، با حضور حجت الاسلام رسول ساکی دبیر مجمع فعالان جمعیت کشور و حجت الاسلام محمد مجید دایی دایی، ایده پرداز و طراح سامانه دعوت برگزار شد، پیشگیری از اسقاط جنین و آگاه سازی در مورد مشکلات پزشکی و روحی و شرعی این عمل قبیح، درمان و پیشگیری از ناباروری و تاکید بر سلامت تغذیه، پیشگیری از تأخیر در حاملگی که ناباروری ثانویه را ایجاد می کند، آگاه سازی در حوزه مضرات و مشکلات تک فرزندی، ترغیب جوانان در حوزه ازدواج، تقبیح سبک زندگی بی فرزندی و ارتقا هویت و حمایت اجتماعی از خانواده های خوش جمعیت یا با شکوه نظام مسائل حوزه جمعیت مطرح شدند.
امروز با فرصت محدودی که تا بسته شدن پنجره جمعیتی داریم موظفیم گام به گام در راه این نظام مسائل تلاش نماییم. نمونه ای از طرح ها و ایده های قابل اجرا در حوزه جمعیت که حاصل هم اندیشی خیلی از کنشگران فعال این حوزه بوده توسط شبکه شاپرک تهیه شده و در اختیار فعالان فرهنگی کشور قرار داده شده است.
مشروح این گزارش در ادامه می آید؛
۱. راه اندازی خبرگزاری جوانی جمعیت
۲. راه اندازی درمانگاه طب سنتی ناباروری
۳. اهدای لوح به سازمان های دوستدار جمعیت
۴. راه اندازی مؤسسه دیده بان قانون جوانی جمعیت
۵. ساخت موشن گرافی های در رابطه با حوزه جمعیت
۶. جشنواره فیلم کوتاه با مبحث جمعیت
۷. برگزاری دوره های آموزشی در رابطه با نظام مسائل ذکر شده
۸. راه اندازی باشگاه همسران جوان
۹. ساخت سرودهای دانش آموزی با موضوعات فرزند بیشتر، زندگی شادتر
۱۰. طراحی و توزیع کاراکتر خانواده های شاد و خوش فرزند
۱۱. پخش مستند “خونریزی” برای آگاهسازی افکار عمومی در حوزه سقط جنین
۱۲. توزیع بروشورهای در رابطه با حوزه جمعیت در نماز جمعه ها و مراسم های متعدد
۱۳. تولید بروشورهایی با مبحث پیشنهاد به مدیران برای پشتیبانی از فرزندآوری کارکنانشان
۱۴. تولید سررسید جمعیتی که پیوست جمعیتی هر مناسبت در آن وجود داشته باشد
۱۵. پویش نذرهای مادرانه (اهدا جوراب های نوزادی به بانوان به همراه نوشته ای احساسی)
۱۶. راه اندازی خیریه پشتیبانی از زوج های نابارور
۱۷. تولید کتاب قصه های کودکان در حوزه برادر / خواهرخواهی
۱۸. راه اندازی جشن همدم در مدارس (تجلیل از دانش آموزانی که اخیرا صاحب خواهر و یا برادر شده اند)
۱۹. ارتباط با انجمن اولیا و مربیان مدارس و برگزاری کارگاه برای آنها
۲۰. برگزاری کارگاه ویژه مشاوران و روانشناسان
۲۱. برگزاری کارگاه ویژه ماماها و پزشکان زنان
۲۲. پویش قربانی ماهانه ویژه مادران آبستن
۲۳. راه اندازی گروه سرود هزار نفری از دانش آموزان با موضوعات نظام مسائل ذکر شده
۲۴. تولید بازی های فکری با مبحث جمعیت
۲۵. برگزاری نمایشگاه های در رابطه با حوزه جمعیت در ادارات و سازمان ها
۲۶. چاپ کتابچه قانون جوانی جمعیت برای مدیران و نخبگان
۲۷. تولید پیوست رسانه ای قانون جوانی جمعیت
۲۸. راه اندازی موکب های مادر و کودک در مناسبت های مختلف در سطح شهر
۲۹. تولید نقشه راه برای ارگان ها و نهادها در حوزه جمعیت
۳۰. تولید محتوای آموزشی متنوع برای تدریس در میان مخاطبان مختلف
۳۱. تولید محتوا در فضای مجازی (عکسنوشت / استیکر / یادداشت / …)
۳۲. راه اندازی مرکز جامع تولید محتوا در فضای مجازی با مبحث جمعیت
۳۳. اجرای دیوار نگاره های مختلف در فضای شهری
۳۴. برگزاری مسابقه عکس با مبحث جمعیت
۳۵. راه اندازی جشنواره کاریکاتور با مبحث جمعیت
۳۶. راه اندازی کارگاه تولید پوستر با مبحث جمعیت
۳۷. شناسایی و قدردانی از خانواده های باشکوه
۳۸. اجرای طرح موسات مادری در مساجد هیئت ها و کانون های فرهنگی
۳۹. راه اندازی رادیو جمعیت
۴۰. تولید مجموعه پادکست های روایت های مادرانه
۴۱. تولید برنامه های رادیویی و تلویزیونی با موضوعات نظام مسائل ذکر شده
۴۲. جمع آوری و انتشار فهرست پزشکان دوستدار جنین (مخالفان سقط و حامی فرزند آوری*)
۴۳. تولید کلیپ های چالشی در سطح شهر با مبحث جمعیت جهت عرضه در فضای مجازی
۴۴. راه اندازی میزهای مشاوره در نماز جمعه و مکانهای پر جمعیت
۴۵. طرح به عشق مادری (سرکشی به زایشگاه ها و اهدای بسته به تازه مادران در مناسبت های مختلف)
۴۶. راه اندازی کارگاه مشاوره درمان ناباروری با طب سنتی
۴۷. بیمه فرهنگی خانواده های فرزنددار شده
۴۸. تولید محتوا در حوزه های افزایش رزق و روزی
۴۹. راه اندازی مرکز جامع مشاوره فرزندآوری
۵۰. راه اندازی سامانه اجاره مجانی خانه به زوج های جوان به شرط فرزندآوری
۵۱. برگزاری جشن های شاد در هفته جمعیت با حضور خانواده های خوش جمعیت
۵۲. اجرای طرح روز شاد در مدارس (روز همراهی با خواهر و برادر در مدرسه)
۵۳. برگزار جشن مامان اولی ها
۵۴. جشن سرمایه های زندگب (برگزاری جشن پدربزرگ ها و مادربزرگ ها همراه با نوه هایشان)
۵۵. اجرای طرح هر محله یک کنشگر جمعیت
۵۶. نشست آموزشی با رابطین بهداشت و بهورزهای شهرستان ها و روستاها
۵۷. جذب خیرین سرمایه گذار در حوزه راه اندازی کارخانه پوشک اقتصادی
۵۸. جذب خیرین سرمایه گذار در عرصه تولید شیرخشک اقتصادی
۵۹. اهدا بن خرید پوشک و شیرخشک به خانواده های تازه فرزند دار شده به وسیله خیرین
۶۰. توزیع مستمر بلیط مجانی یا نیم بها برای بازدید از مکانهای گردشگری مختص خانواده های با سه فرزند و بیشتر
۶۱. تولید لالایی های مادرانه با مبحث “فرزند بیشتر زندگی شادتر”
۶۲. تولید شعرهای کودکانه با مبحث “ما برکت خونه ایم”
۶۳. راه اندازی باغ زندگی توسط شهرداری ها (پدر و مادرها به اسم نوزاد تازه به دنیا آمده شأن یک درخت شناسنامه دار آنجا می کارند)
۶۴. طرح پدر محله (نوشتن نامه محبت آمیز توسط روحانی محله برای خانواده های تازه فرزنددار شده)
۶۵. برگزاری مسابقه بهترین خاطره مادر و فرزندی یا پدر و فرزندی
۶۶. راه اندازی صندوق قرض الحسنه خانوادگی یا محله ای ویژه خانواده های خوش جمعیت
۶۷. برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتابهای در رابطه با این حوزه مانند کتاب ایران جوان بمان یا کتاب مثبت سه یا…
۶۸. تولید دوره های ضمن خدمت با موضوعات در رابطه با نظام مسائل جمعیت ویژه کارکنان ادارات
۶۹. قدردانی از خانواده های خوش جمعیت و با شکوه در مراسم های مختلف
۷۰. امضا تفاهمنامه با مراکز مختلف فرهنگی، آموزشی، تفریحی، گردشگری در حوزه خدمات به خانواده های با شکوه
۷۱. برگزاری مسابقه باموضوع بهترین و زیباترین تجربه ها و خاطرات خوب فرزندآوری
۷۲. دیوار نویسی آیات قرآن در مورد رزق و روزی
۷۳. برگزاری کارگاه تغذیه و طب اسلامی برای تسریع در فرزندآوری و هم داشتن فرزندان چند قلو
۷۴. برگزاری جشنواره تئاترهای خیابانی با مبحث معایب تک فرزندی
۷۵. تولید کتاب های داستان و رمان با مبحث خانواده های شاد پرجمعیت و یا مشکلات خانواده های تک فرزند
۷۶. تولید کتاب تجربه گران اسقاط جنین و مشکلات و بلاهایی که بعد از اسقاط بر سر آنها آمده
۷۷. راه اندازی پویش چهره به چهره ویژه کنشگران حوزه جمعیت
۷۸. پویش سهم من در ایران جوان (اجاره مسکن با قیمت پایین تر به شرط فرزند دار شدن)
۷۹. نصب پوسترهای عواقب اسقاط جنین و مضرات تک فرزندی در مطب های پزشکان و نانوایی ها
۸۰. برگزاری کارگاه تغذیه ناسالم و اثرات آن بر ناباروری
۸۱. قدردانی از مادر دانشجوها و مادر طلبه ها
۸۲. توجیه رؤسای دانشگاه ها در خصوص اولویت در اختیار گذاشتن خوابگاه های متأهلین به دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی
۸۳. تدوین پیوست جمعیتی طرح ها در مناسبت های مختلف
۸۴. برگزاری مراسم قدردانی از مامان مهندس ها و مامان دکترها
۸۵. برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان با مبحث “برادران و خواهران من”
۸۶. برگزاری جشن شاد ” گل غلتان” ویژه نوزادان تازه به دنیا آمده
۸۷. توجیه و آموزش مربیان مهد کودک در حوزه تحریک برادر / خواهر خواهی کودکان
۸۸. برگزاری جشن های بزرگ برادر خواهری
۸۹. مطالبه از سازمان اوقاف برای در اختیار گذاشتن خانه های اوقافی به زوج های جوان به شرط فرزندآوری
۹۰. توجیه زوجین جوان در آموزش های پیش از ازدواج در مورد عواقب پزشکی و روحی و شرعی سقط جنین و همینطور در مورد عواقب تأخیر در حاملگی که باعث ناباروری ثانویه می شود
۹۱. توجیه ائمه جمعه برای اختصاص یک خطبه در حوزه موضوعات در رابطه با جمعیت
۹۲. تشویق پزشکانی که حامی فرزندآوری بیشتر هستند در رسانه ها
کشور ما متأسفانه بیشتر از ۳۰ سال به صورت مداوم در حوزه های ضد جمعیتی کار کرده است و توقع یک شبه درست شدن این سیاستها و این جریان فکری، کاری عبث است؛ بلکه باید با ایمان قوی به نصرت الهی و توکل به وی در میدان آگاه سازی و جریانسازی فرهنگی گام نهاد تا ان شالله بتوانیم گامی متقن در این حوزه برداریم و لبخند رضایت حضرت ولیعصر (ارواحنا فداه) را به لبان مبارکشان بنشانیم.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای گزارش صد كادو؛ نیروی جوان کیفیت جمعیت هر کشور را معرفی می کند بسته هستند Date | 09/05/2024