صد کادو: نشست مطبوعاتی کانون رسانه های دیداری بعنوان صنف تازه تهیه کنندگان تلویزیونی و تولیدات فضای مجازی، با تشریح فعالیتهای این کانون برگزار گردید.
به گزارش صد کادو به نقل از مهر، نشست خبری کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری با حضور چند تن از اعضای هیات مدیره این کانون امروز ششم بهمن ماه برگزار شد.
کوروش انصاری از تهیه کنندگان تلویزیون در ابتدای جلسه اظهار نمود: کانون تهیه کنندگان با تلاش تهیه کنندگان شکل گرفت و این جلسه اعلام رسمی شروع فعالیت کانون است.
علیرضا حائری مدیرعامل این کانون در سخنانی بیان نمود: ما حرکتی را از چهار سال پیش شروع کردیم البته مجید اوجی و ایرج محمدی هم در این فکر بودند و ما توانستیم عملاً این اتفاق را به صورت رسمی شکل دهیم. تهیه کنندگانی که در رسانه های دیداری فعالیت دارند در نهادهای رسمی عملاً تنها بودند و نهادها هم نمی دانستند چطور با تهیه کننده تعامل داشته باشند. ما پیش از این نامه نگاری هایی با رئیس صداوسیما و دیگر نهادها داشتیم که جهت راه اندازی این کانون مفید بود.
وی ضمن اشاره به مشکلات معمول تهیه کنندگان اظهار داشت: در بسیاری موارد وقتی مقرر است نکته ای در برخورد با نهادها حل شود از تهیه کنندگان می خواستند با نماینده صنف صحبت کنند درحالیکه صنفی وجود نداشت و بنابراین ما به این نتیجه رسیدیم که به یک تشکیلات برسیم. ازاین رو این کانون با حضور ۱۲ نفر شکل گرفت این تعداد انحصاری نیست و خیلی های دیگر به ما کمک کردند و گسترده هم خواهد شد.
امیر پروین حسینی از دیگر اعضای هیات مدیره درباره لزوم شکل گیری این کانون اظهار داشت: کانون تشکیل شد تا همه بخش هایی را که رسانه های قدیم و جدید در حوزه تهیه و تولید فعالیت دارند و همینطور مشکلات صنفی را پوشش دهد.
همچنین امیرعباس حدسنی دیگر عضو هیات مدیره درباره گستردگی این کانون در حوزه کاری تهیه کنندگان صداوسیما و فراتر از آن اظهار نمود: دنیای تولیدات رسانه ای آنقدر گسترده است که دیگر نمی توان مرزبندی کرد. ما خویش را در بهره گیری از اعضا محدود نمی نماییم چون با اتفاقات مهمی در حوزه رسانه رو به رو هستیم.
وی افزود: ما صداوسیما را بعنوان هدف اصلی و مهم ترین تهیه کننده تولید محتوا در نظر داریم. با این وجود احتیاج به یک هم افزایی صنفی و ساماندهی در حوزه تهیه کنندگی داریم.
در ادامه حائری درباره اینکه چه کسانی می توانند تهیه کننده رسانه های دیداری محسوب شوند؟ بیان نمود: کسانی که با مدیریت نیروی انسانی، تجهیزات و منابع مالی برای تأمین معیشت خود و همکارانشان مبادرت به تولید فایل صوتی و تصویری می کنند و تعداد قابل توجهی مخاطب داشته باشند، این افراد محدود به صداوسیما نیستند. امکان دارد تهیه کننده با سرمایه گذاری خودش یا سفارش دهنده منابع مالی را تهیه نماید منتها انتشار اثر باید به مخاطب برسد و به جریان اقتصادی کشور رونق بدهد مورد توجه ماست.
پروین حسینی در ادامه درباره لزوم شکل گیری کانون اظهار داشت: همه جای دنیا اتحادیه ها وجود دارند تشکل باید آنقدر قوی عمل کند که مطابق قانون صدور مجوز و لغو مجوزها را صنف بدهد نه دولت، افق آینده کانون هم این است که همه کارهای در رابطه با حوزه خویش را خودش انجام دهد.
سپس اکبر تحویلیان از تهیه کنندگان باسابقه تلویزیون در این جلسه اظهار داشت: بحث تهیه کنندگی در ایران بیشتر مورد مناقشه بوده است تا در کشورهای دیگر و کانون باید بتواند این افراد را در کنار هم قرار دهد.
وی درباره یکی از رویکردهای کانون اظهار داشت: تولید در این عرصه بسیار وسیع و گسترده پیش می رود و باید فضا را برای صادرات محصولات فرهنگی مهیا نماییم که بخشی از افق آینده این کانون است.
تحویلیان همینطور ضمن اشاره به یک خط مشی پیگیری شده توسط کانون اظهار نمود: تلاش می شود محصولاتی که تولید می شود در برگیرنده فرهنگ، آیین، دین و رسوم کشور ما باشد.
حائری در ادامه درباره خدمات کانون هم خاطرنشان کرد: ما علاقمند هستیم همکاران را از نظر دانش مالی ارتقا دهیم. در کانون مشاور مالیاتی داریم که درباره مسائل مختلف از آنها کمک می گیریم. همینطور خدمات آموزشی داریم و جلسات مختلفی برای تهیه کنندگان برگزار می گردد.
وی ضمن اشاره به برخی مشکلات مصداقی هم اظهار داشت: دوستانی که کارمند رسمی صداوسیما نیستند مشکل بیمه دارند و فقط یک تشکل حرفه ای است که می تواند کمک نماید مشکلات این چنینی حل شود.
پروین حسینی یک مرتبه دیگر ضمن اشاره به گستردگی حوزه تهیه کنندگی در صداوسیما و شبکه خانگی به بودجه های کلان در شبکه خانگی اشاره نمود و اینکه فعالیت تهیه کنندگان این حوزه را نمی توان نادیده گرفت.
وی در انتها اظهار داشت: اینجا جای کسانی است که نمی توانند عضو خانه سینما شوند یا کارمند صداوسیما باشند چنین افرادی می توانند عضو کانون شوند.
categories & tags
In جشن, جشنواره, کادو, هدیه
By آموزش, تولید, خدمات, فرهنگ