صد کادو: پژوهش «موج سوم پیماش سنجش وضعیت مصرف کالاهای فرهنگی در ایران» با موضوع کتاب و کتاب خوانی توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر گردید.
به گزارش صد کادو به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، نهمین راهبرد کلان نقشه مهندسی فرهنگی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع هنر اختصاص یافته و راهبردهای ملی و اقدامات ملی برای آن پیش بینی شده است که ارزیابی جدی از محتوای این راهبردها مستلزم درک جامع و فراگیر از ذائقه فرهنگی مردم و عوامل و زمینه های پدیدآورنده آنست و بطور قطع یافته های این پیمایش منبعی غنی برای تحلیل های آن خواهد بود.
بدین سبب هدف کلی پژوهشگران این پیمایش که به کوشش سعید معیدفر (مدیر علمی)، محمد سلگی (مدیر طرح) و عباس وریج کاظمی (ناظر علمی) انجام شده این طور تشریح شده است:
فراهم کردن مجموعه ای از داده ها درباره شیوه گذراندن زمان فراغت مردم در شهرها و روستاهای ایران و «مصرف فرهنگی» آنان بوده است.
این پژوهش از نظر هدف، کاربردی بوده و از نظر زمانی، از نوع مقطعی است، همین طور از نظر گستره، از نوع پهنانگر است. در این پژوهش در دو سطح توصیفی و تحلیلی و با بهره بردن از پارادایم مطرح در چهارچوب نظری، یافته های به دست آمده ارائه شده است.
متوسط صرف وقت برای مطالعه کتاب در هفته (به ساعت) و خاصیت های فردی و پایگاهی
منبع: sadkado.ir
categories & tags
In جشن, جشنواره, کادو, هدیه
By ارتباطات, فرهنگ, كتاب, هنر